Să continuăm seria review-urilor de servicii şi aplicaţii video. Topicul zilei este Wistia, aplicaţia mea preferată pentru monitorizarea modului în care conţinutul video este consumat de către audienţă.

Mai exact, ce câştig folosind acest tool? Ei bine câştigul constă-n faptul că voi înţelege următoarele aspecte: Câţi dintre vizitatorii de pe pagina unde este încorporat video-ul dau click pe video şi câţi dintre ei îl urmăesc până la capăt.

Cunoscând aceste statistici, pot să fac o serie de îmbunătăţiri de care vom vorbi mai pe larg azi.

1. WISTIA VS YOUTUBE

De când a apărut Wistia pe piaţa, companiile au ridicat următoarea întrebare: “Unde să uploadăm video-ul companiei astfel încât să aibă un succes cât mai mare? Youtube, Vimeo ori Wistia?” Ne vom focusa pe Youtube şi Wistia în acest articol, pentru ca Vimeo în general este OK pentru artiști, nu pentru business.

Pentru o mai bună înţelegere să vedem aşadar care sunt diferenţele dintre aceste 2 site-uri.

Youtube s-a transformat mai mult într-o reţea de socializare pentru video unde găsim mult vlogging şi filmuleţe amuzante, însă a devenit și un motor de căutare extrem de puternic, fiind deţinut chiar de Google. Pe Youtube important este să-ţi creezi o comunitate de subscriberi şi să primeşti cât mai multe comentarii pentru fiecare video postat. Astfel monetizezi din ceea ce produci.

Wistia în schimb este un serviciu de video hosting cu statistici foarte detaliate ce oferă în plus faţă de Youtube şi Vimeo un numar mare de tool-uri de marketing. În schimb, pe Wistia nu poţi dezvolta comunităţi şi nu există canale la care să te abonezi. Ca deţinător de cont însă, poţi monitoriza modul în care s-a consumat video-ul. Poţi customiza player-ul folosind orice culoare doreşti; poţi să adaugi call to actions în mijlocul video-ului și poţi colecta email-uri care este cel mai important lucru în business.

 

Traficul din Google?

 

Atunci când cauţi ceva pe Google sunt şanse mari ca în primele rezultate să-ţi apară un video de pe Youtube. Să presupunem că vorbim despre video-ul de promovare al afacerii tale, pe care l-ai încorporat în Home Page-ul site-ului tău. În momentul în care cineva dă click pe video, din Google Search, el este redirecţionat către Youtube şi nu către website-ul tău. Din păcate, dacă ai reuşit să urci pe prima pagina din Google cu un keyword, fiecare potenţial vizitator care va da click pe video va fi redirecţionat către Youtube și vei pierde trafic.

Wistia pe de cealaltă parte ghidează vizitatorii spre site-ul tău, evitând problema pierderii traficului. Mai multe detalii se găsesc în acest articol despre Wistia Seo, unde înveţi cum să optimizezi video-ul astfel încât să apară în rezultatele Google.
Asta nu înseamnă că video-ul tău nu trebuie să apară pe Youtube. Însă va trebui să te gândeşti cu ce keywords (cuvinte cheie) vrei să apară el în căutări. De preferat este să nu foloseşti aceleași keywords ca cele pe care le-ai folosit pentru home page-ul site-ului tău.

Gândeşte-te la userii Youtube-ului şi la tipurile de video pe care le consumă, apoi decide dacă ei sunt audienţa ta. Sunt şanse ca video-ul tău să nu iasă în evidenţă printre milioanele de video-uri existente şi să nu aibă mai mult de câteva sute de view-uri. Pentru a avea succes un video trebuie promovat, iar atunci când promovezi un video e preferabil ca oamenii să fie redirecţionaţi către site-ul tău şi nu către canalul tău de Youtube.

E simplu…

Promovarea pe Facebook o faci prin video-uri uploadate direct pe Facebook, promovarea pe Google Adwords o faci prin Youtube ( motivul pentru care video-ul tău este urcat acolo), iar promovarea site-ului o faci prin bannere şi text (tot prin Google Adwords) cu trimitere către site-ul tău, acolo unde vizitatorii vor vedea video-ul pe prima pagină. Iar pentru a vedea statistici precum: câţi vizitatori dau click pe video, câţi din ei îl urmăresc integral, câţi din ei dau skip la unele părţi, din ce țări provin etc. este nevoie de Wistia!

Mai jos vă voi arăta cum funcţionează Wistia şi ce features are:

 

2. Uploading primul proiect

Wistia este o platformă de video hosting dedicată în principal afacerilor şi prea puţin consumatorului. Primul lucru pe care îl faci după ce accesezi Wistia este crearea unui cont, iar de-aici partea frumoasă abia începe.

 

Fiecare video uploadat trebuie plasat într-un Proiect. Un Proiect este un folder în care incluzi câte video-uri doreşti. Utilitatea sa constă în menţinerea ordinii pentru a găsi apoi cu uşurinţă un video în funcţie de site-ul/proiectul unde a fost folosit. Spre exemplu, noi avem pentru s’UP Production un număr de Template-uri After Effects pe care le punem la dispziţie cu download gratuit. Pentru aceasta am creat un proiect “Free After Effects Templates” unde am uploadat 3 video-uri pe care le monitorizăm constant, fiind cele mai populare proiecte descărcate de oameni.

În cadrul unui Proiect dispunem şi de o serie de tool-uri valabile pentru tot ce ţi-ai dori să realizezi cu proiectele. Ele sunt numite Project Actions. Pentru a uploada un videoclip apeşi Upload şi aştepţi până se încarcă complet. În acest timp poţi modifica titlul, apăsând butonul din dreapta titlului.

 

După ce s-a terminat de uploadat video-ul, intrăm în el şi întâlnim o serie de funcţii numite Video Actions. Toate aceste funcţii se găsesc în tab-ul Customize.

3. Player Customization

APPEARANCE

În panel-ul Appearence poţi face 2 lucruri importante:

1. Să înlocuieşti culoarea player-ului cu culorile website-ului personal.

2. Să uploadezi un thumbnail de 1920x1080 care să fie poza default atunci când video-ul nu este pornit. Wistia îţi mai oferă posibilitatea de a alege un anume cadru din video pentru a-l folosi ca thumbnail.

În cazul unei munci colective, ideal este de selectat în setări ca în cadrul paginii să apară comentarii, căci pe un singur cont pot avea acces mai mulţi membri.

Controls

În panel-ul controls lucrurile devin mai interesante. Poţi selecta ca video-ul să pornească automat când se încarcă pagina ori poţi alege ca butoanele de play, volume, time bar, settings, full screen să fie vizibile înainte de a da play. Recomandarea noastră pentru un design mai curat este totuşi să le țineți ascunse.

Prin urmare, avem control complet asupra aparenţei player-ului nostru. În cele mai multe cazuri, datorită design-ului minimalist, se va integra perfect în orice tip de pagina web şi orice tip de design.

În panelul de Share putem alege ca video-ul să poată fi distribuit în Social Media. De asemenea, poţi folosi opţiunea de a downloada video-ul la una din cele 3 rezoluţii ( Full HD, SD ori HD).

Este recomandat să bifezi funcţia de Embed pentru ca alţii să poată copia codul şi să-l încorporeze în cadrul blog-ului personal atunci când recomandă serviciul tău, sau pe reţele de socializare precum Facebook, Twitter sau LinkedIn. Ajută mult!

Password

După share avem opţiunea de a adauga o parolă video-ului, permiţând astfel accestui doar vizitatorilor cărora alegem să le-o comunicăm. De exemplu poți crea o strategie de marketing în care îndrumi oamenii să descarce un eBook în schimbul parolei.

Chapters

Chapter este un feature foarte folositor în următoarele situaţii:

1. Atunci când ai un tutorial video scindat pe mai multe capitole, poţi îndruma cu uşurinţă privitorii către părţile de care sunt interesaţi, prin această creare de capitole.

2. Vrei să abordezi un subiect, dar te temi să nu plictiseşti privitorii? Îndrumă-i spre un anumit timp din video unde crezi că subiectul ar fi mai de interes. Vorbeşti despre câini? Spune-le că de la minutul 5:20 vorbeşti despre magazine cu articole de îngrijire canină la preţuri accesibile.

Timeline Actions

ANNOTATIONS

 
Exemplu de annotation

CALL TO ACTION

 
Exemplu de call to action

TURNSTILE

 
Exemplu de turnstile

Call to Action – Ai creat un video ce a fost văzut de multă lume însă rezultatele la conversie au fost slabe? Dacă răspunsul este DA, probabil nu ai folosit un Call to Action (CTA) la final de video.

Învaţă să redirecţionezi audienţa către o altă pagină web direct din video, iar cu playerul Wistia poți face asta. Wistia dă posibilitatea de a crea CTA în 3 moduri: prin texte, prin poze ori prin html script şi de a le plasa fie la început, la mijloc sau la sfârşit.

Cum adaugi un Call to action? Dai click pe Timeline Actions Call to Action– Alegi de la Type genul de CTA pe care-l doreşti dintre cele menţionate mai sus. Apoi scrii mesajul în căsuţa următoare și plasezi link-ul unde vrei ca vizitatorii să ajungă. Apoi alegi momentul (sugerând timpul) în care vrei ca CTA-ul să apară.

TIP: Apasă pe acel Time Indicator din stânga şi navighează cu ajutorul săgeţilor sus-jos de la tastatură. Va fi mult mai uşor decât să scrii cifre şi să nimereşti exact momentul în care vrei să-l plasezi.

 

 

Nu îţi place cum a ieşit? Îl poţi înlătura apăsând Remove sau îl poţi îmbunătăţi iar mai apoi apeşi Update pentru a înlocui versiunea veche cu cea nouă.

 
Exemplu de CTA cu imagine
 
Exemplu de CTA cu text

Vrei să afli mai multe despre CTA, despre modul în care poate fi folosit mai eficient, despre statistici legate de plasarea sa înainte, în miloc sau la finalul video-ului? Citește acest articol, unde poţi să aprofundezi subiectul. Recomandăm cu tărie!

Turnstile înseamnă colectarea de mail-uri direct din video. Wistia oferă integrare cu cele mai populare platforme de email marketing din lume precum MailChimp, Aweber, Infusionsoft, GetResponse şi multe altele (vezi lista completă aici). Poţi plasa un anunţ oriunde în timpul video-ului, în care să ceri adresa de email a vizitatorilor (preferabil în schimbul la ceva).

Captions

Captions s-ar traduce în română “subtitrare” şi necesită un articol separat. În engleză procesul de a adăuga este mult mai simplu decât în română. Sfatul nostru: Dacă video-ul este în română, cel mai uşor mod de a crea subtitrări este prin Youtube, însă vom reveni cu un tutorial pe acest subiect fiindcă sunt multe de acoperit.

De menţionat acum este că subtitrările sunt importante din 3 motive:

1. În funcţie de cât de corectă este dicţia naratorului este posibil să înţelegi totul sau nimic;
2. Poate nu ai starea necesară de a asculta, iar atunci poţi da pe mute rezumându-te la citit;
3. Pentru că video-ul este într-o limbă pe care nu o înţelegi şi cel mai comod ţi-ar fi să ai o subtitrare în limba ta.

 

4. Statistici

Pentru a ajunge pe pagina statisticilor trebuie selectat videoclipul pe care dorim să-l analizăm şi din meniul Video Actions dăm click pe Stats.

Pagina de statistici este foarte user friendly, curată şi uşor de înţeles. Prima parte a paginii este împărţită în 2 subpărţi: În stânga sunt statistici referitoare la numărul de vizionări, rata de engagement şi play rate. Pentru a înţelege cum sunt ele calculate în detaliu, apăsăm butonul Show Details şi vedem explicaţiile de rigoare. Apoi, în partea de jos avem Heatmaps, acestea fiind în opinia noastră ‘The Selling point of Wistia’.

HEATMAPS

Aici se pot vedea userii şi modul în care ei ţi-au savurat video-ul . Întreaga bara reprezintă lungimea video-ului. Verdele înseamnă că viewer-ul ţi-a vizionat video-ul o singură dată. Deşi nu avem acces la Engagement Bar, putem vedea în fundal cum se schimbă video-ul în funcţie de unde avem mouse-ul pe acestă bară. Ce este cu alb reprezintă bucata din video care nu a fost vizionată; în acest moment, acest viewer a decis să închidă video-ul.

Numărul pe care îl vedeţi aici reprezintă cifra totală de vizionări a aceluiaşi user. De exemplu, acesta s-a uitat de 2 ori la video. Putem da click şi ne sunt afişate ambele sesiuni. Prima vizionare a fost integrală, iar a doua de doar 2% din video (cel mai probabil l-a accesat din nou din greşeală). Din păcate astfel de interacţiuni cu video-ul ne strică statisticile.

Pentru şi mai multe detalii despre user putem da click aici pentru a vedea de pe ce device(uri) a vizionat video-ul, ce sistem de operare foloseşte şi de pe ce browser. Mai vedem adresa de IP şi pagina exactă pe care este plasat video-ul. De altfel, în stânga putem vedea data şi ora la care s-a petrecut acţiunea.

ENGAGEMENT GRAPH

Pe baza acestor date se generază un Engagement Graph reprezentând o statistică generală de vizionare a video-ului. Modul de interpretare a acestor date este următorul. Luând exemplul de mai jos:

Constatăm că graficul este format din 2 culori şi anume oranj-roşu şi albastru. Albastrul reprezintă comportamentul audienței care a dat click pe video. Graficul oranj-roşu reprezintă numărul de revizionări al video-ului. Sunt acele ‘derulări’ înapoi de care vorbeam mai sus. De regulă cele două graficele vor merge împreună (în jos) în cazul în care nu am făcut ceva inedit în video,  ca în exemplul de mai jos:

Imaginaţi-vă un video în care rogi audienţa să meargă înapoi la un anumit timp din video pentru a sesiza un indiciu care presupui că le-a scăpat. Să zicem că la secunda 0: 30 este un indiciu, iar tu la minutul 2:00 îi rogi să revadă indiciul de la secunda 0:30. Graficul roşu va exploda la secunda 0:30, căci toţi privitorii vor ‘derula’ înapoi după cum i-ai rugat.

Pentru a aprofunda subiectul Engagement Graph-ului, citiţi acest articol în care chiar cei de la Wistia ne învaţă cum să interpretăm graficele şi cum să îmbunătăţim performanţele unui video.

5. Embed În site

Pentru a putea face video-ul cunoscut, Wistia ne pune la dispoziţie 4 moduri de încorporare şi anume: Inline Embed, Popover Embed, Link in Email Campaign (Pro Plan) şi Social Sharing.

Video-ul de mai jos explică cel mai bine tot procesul.

 
 

6. Planuri Și PreȚuri

La data la care este scris acest articol, Wistia oferă următoarele planuri: Free, Pro şi Premium. Fiecare cu avantaje şi dezavantaje. Din păcate, pachetul Pro are un preţ de $100 pe lună. Însă investiţia merită făcută dacă eşti o firmă care se foloseşte mult de promovarea prin video şi vrei să monitorizezi performanţele fiecărui video în parte

Personal preferăm planul Free unde avem avem voie să urcăm maxim 3 video-uri la care avem toate funcţiile Premium, însă cu logo-ul Wistia încorporat în player (până la urmă și la Youtube avem logo-ul afișat în player și nu deranjează pe nimeni) din care să putem trage concluzii, iar restul de video-uri să le urcăm pe Youtube, căci şi Youtube-ul oferă statistici foarte interesante despre vizitatori, dar despre asta vom acoperi mai în detaliu într-un alt articol.

Partea bună este că pachetul Free îţi oferă accesul la toate opțiunile importante precum: Engagement Graphs, posibilitatea de a adăuga Call To Actions, Turnstills şi Annotations.

De consideri că acest articol a fost util, dă-ne un Share pe Facebook sau pe orice altă reţea de socializare, în care să ne spui cum (ai decis să) foloseşti Wistia.

Mulţumim că ne-ai citit! 🙂