Inaugurăm o nouă categorie numită Unelte unde voi prezenta tot felul de tool-uri și aplicații care au legatură cu domeniul video. Aplicații pe care sa le putem integra în activitatea noastră de zi cu zi și în special în interacțiunea cu clienții.

Mărturisesc că am decis să renunț la extensia Adblock dintr-un motiv lesne de înțeles. Dacă vrei sa cunoști oceanul, trebuie să te scufunzi în el până la fund. Am vrut să învăț cum funcționează Google Adwords și cum mai arată reclamele promovate prin acest serviciu în zilele noastre. Am fost un împătimit al acestei extensii de mai bine de 10 ani însă observ, în mare parte, că reclamele sunt la fel de odioase și de prost gust. Dar nu despre asta vorbim acum.

Urmând firul logic, am urmat același pas și pe Facebook unde mi-am actualizat profilul cu informații referitoare la ce îmi place să fac, în ce domenii activez și așa mai departe. Astfel am început să primesc din ce în ce mai multe reclame, am devenit o țintă pentru marketeri și companii. Rezultatul este că o dată la 4-5 posturi, in News Feed, mai primesc și câte o postare sponsorizată. De cele mai multe ori sunt relevante pentru mine și am început să iubesc modul în care Facebook plasează reclamele: foarte relevante și îmi place că ai ocazia să descoperi atâtea lucruri noi.

Și pentru că activez în domeniul video, astăzi mi-a apărut în newsfeed o reclamă de la o aplicație web numită Loom, un serviciu gratuit care îți înregistrează monitorul dar și pe tine prin intermediul webcam-ului în același timp. Pentru cei obișnuiți cu webinarele sau cu aplicații premium gen Camtasia o să știți despre ce vorbesc. Loom plasează undeva în colțul din stânga într-un cerc filmarea care vine din webcam iar pe tot ecranul va fi ceea ce vrei sa înregistrezi: tot monitorul sau doar o anumită pagină web.

“Faster than typing. Save time with quick videos for free” iar dacă ei așa zic, atunci prima idee care mi-a trecut prin minte a fost ca am putea să folosim Loom pentru a răspunde la mailuri mult mai rapid. Acum imaginați-vă cel care primește mailul ce uimit va fi, cine s-ar aștepta să primească un raspuns video în care ți se vede și fața. Ar fi ceva fresh și ar crea o relație mult mai intimă între tine și cealaltă persoană. Poate se va dovedi un factor câștigător dacă el este un potențial client și a râmas impresionat de modul tâu de a-l trata?

Personal răspund cumpărătorilor mei de Template-uri After Effects de pe Videohive aproape exclusiv prin video, pentru că primesc des întrebări legate de cum pot face anumite schimbări în proiecte. Am găsit că îmi este mult mai ușor să încropesc un video de 3-4 minute decât să formulez instrucțiuni text împreună cu screenshoturi ale proiectului. Însă prin Loom aș putea să amplific ‘factorul uman’ al afacerii s’UP Production și cu siguranțâ ar avea un impact mai mare și ar duce customer service-ul la un alt nivel.

Loom este deci, o alternativă bună pentru răspunsuri scurte, de până în 10 minute (aplicația nu îți permite momentam înregistrări mai lungi) și partea cea mai bună este că e gratis. În comparație, Camtasia costă $200. Un alt tool foarte puternic este BandiCam care se gasește gratis și exportă/randează capturile de ecran instantaneu în calculator imediat ce ai apăsat butonul Stop Recording. Un lucru care la camtasia poate dura câteva minute, până la zeci de minute în funcție de durata înregistrării.

Singura parte negativă a aplicației este că nu înregistrează la o calitate foarte bună, din pacate nu veți putea utiliza această aplicație pentru capturi mai mari de HD. Însă este un serviciu gratuit, bazat pe cloud storing și este de înțeles de ce există această limitare. 

Marketing TIP

De departe cel mai interesant lucru pe care l-am vazut la Loom este ca deși nu cer nici un ban pentru a utiliza aplicația, au abordat o strategie foarte interesantă de marketing. Practic te obligă să convingi cel putin încă o persoană să își creeze cont pentru a avea acces în continuare la servicii precum:
Unlimited video acces
Unlimited recording time
$15 de cheltuit pentru premium features (când vor fi implementate)

Dacă vrei să folosești Loom, începe urmând linkul meu de mai jos și vă voi răsplăti printr-un cupon de reduceri de 15% pe viitorul nostru magazin 180 Secunde. 

Concluzia

Afacerile sunt construite de oameni pentru oameni. Poate că este timpul să devenim un pic mai umani și să ne folosim de unelte precum Loom ca să creem relații mai profunde între client și prestatorul de servicii. Folosiți Loom în special pentru partea de ajutor al clienților și veți avea numai de câștigat.